(DESTINATION UPPSALA / NÄRINGSLIV / BESÖKSNÄRING / UPPSALA KOMMUN / NY PÅ JOBBET)
>>       

Charlotte Skott har utsetts till ny vd i det helägda kommunala bolaget, Destination Uppsala AB. Hon fortsätter sitt nuvarande uppdrag som näringslivsdirektör i Uppsala kommun och får därmed en kombinerad roll, som näringslivsdirektör i Uppsala kommun och vd i Destination Uppsala AB.

Charlotte Skott arbetar idag som näringslivsdirektör i Uppsala kommun, och har sedan tidigare erfarenhet från ledande positioner inom destinationsutveckling och besöksnäring, både från privat och offentlig sektor. Charlotte tillträder den kombinerade rollen som näringslivsdirektör och vd efter sommaren 2018.

– Charlottes nya kombinerade roll innebär att vi tar ett bättre helhetsgrepp kring de övergripande strategiska näringslivsfrågorna. År 2050 är målet att det ska finnas 70 000 nya jobb i Uppsala och besöksnäringen är en väldigt viktig del i att nå det målet. Charlottes person, erfarenheter och driv gör att hon är helt rätt person för det här arbetet, säger Marlene Burwick (S), kommunstyrelsens ordförande och styrelseordförande i Destination Uppsala AB.

– Jag är stolt och ödmjuk inför att få axla den nya kombinerade rollen. Destination Uppsala har de senaste åren utvecklat besöksnäringen, i samverkan med det privata, offentliga och föreningslivet, på ett bra sätt – och ökat de turistekonomiska intäkterna och antalet gästnätter. Detta fina grundarbete, och all kompetens som finns hos våra medarbetare inom kommunen, destinationsbolaget, våra företag och i föreningslivet, ska vi ta fasta på och fortsätta utveckla i samverkan. Genom både strategiska och operativa insatser inom besöksnäringen och övriga branscher i Uppsalas näringsliv kommer vi nå gemensam tillväxt, säger Charlotte Skott.

Om Destination Uppsala
Destination Uppsala ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring. Destinationsbolaget ansvarar för stadens turistinformation, att projektleda kommunens större evenemang och för att samarbeta med den lokala näringen i syfte att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau. Vidare ansvarar bolaget för besöksnäringsfrågorna för varumärket Uppsala.

Signerat Uppsala kommun
_________________

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.